de auteur – Gerard Buitendijk

gerardAls fervent kampeerder en buitensporter miste ik de laatste jaren het 'waarom' van alle prachtige materialen waarmee je superlicht en comfortabel op avontuur kan gaan. Waarom een donzen slaapzak, waarom een 3- of 4-seizoenentent, wat neem je allemaal mee?

In het geweld van de webshops is deze kennis een beetje naar de achtergrond verdwenen. Carl Denig bestaat 100 jaar en heeft hiermee een karrevracht aan buitensportkennis. Het leek me leuk om ter gelegenheid van deze mijlpaal een handzaam boek te schrijven vol leuke weetjes over alles wat je nodig hebt om dat ene ultieme doel te bereiken; naar buiten gaan en onafhankelijk van gebied, weer of terrein een heerlijke tocht maken.

Dit boek had ik nooit kunnen maken zonder de hulp van alle mensen van Denig maar ook niet zonder de medewerking van alle buitensportmerken. Van hen kwamen de innovaties (en de ontzettend leuke vintage advertenties!) daarnaast hebben ze ontzettend veel foto materiaal en kennis aangeleverd, leuk voor het boek maar zeker zo goed voor deze innovatieve merken die soms al meer dan 200 jaar bestaan!

In het dagelijkse leven ben ik zeker geen schrijver maar creatief directeur van Doeft merk en communicatie, dus ik kon wel een goede redacteur gebruiken om de tekst de finishing touch te geven. Die heb ik gevonden in de persoon van Gijs Loning, redacteur bij Op Pad, het buitensportblad van de ANWB.

contact...................................Copyright © 2012 Doeft, Merk & Communicatie